Jaaroverzicht Danielske

Bijna iedereen evalueert het einde van het jaar door een opsomming te maken van misschien hoogte- en dieptepunten. Als wij kijken naar onze bediening en onze tijd hier in Zuid Afrika, dan kunnen wij vele hoogtepunten beschrijven. Een sterk verkorte versie: twee geweldige doopdiensten van 35 mensen; 21 jonge discipelen die we mochten opleiden in onze discipelschapstrainingen; 4 tienerkampen waarbij 54 tieners tot geloof kwamen; 2 kinderkampen waarbij 48 kinderen tot geloof kwamen; het opzetten van een zondagsschool waar gemiddeld nu zo’n 30 kinderen komen; het bereiken van 400 kinderen en 60 tieners met het evangelie op wekelijkse basis, etcetera. Als wij naar ons persoonlijk leven in Zuid Afrika kijken dan zien we vooral als hoogtepunten de (nieuwe) mensen die we hebben ontmoet, het bezoek van onze (schoon)ouders, de goede ontwikkeling van onze kinderen, Gods voorziening in alles wat wij nodig hebben en het bouwen van ons huis als bijzondere zegeningen. En dieptepunten? Ja, hier moeten we toch iets langer over nadenken. Ze zijn er wel, vaak gerelateerd aan mensen die we liefhebben die niet de weg van de Heer kiezen, daklozen die hun herstel opgeven en weer op de straat gaan leven, patienten die overlijden, geestelijke strijd die we ervaren als we Gods woord mogen brengen naar de lokale bevolking, of gezondheidsproblemen. Maar toch ook in deze situaties weten we dat we een almachtige God dienen die ons gebruikt voor zijn plan en daardoor kunnen we zeggen dat het een gezegend jaar is geweest!

Voor nu, op naar 2014! Wij kijken eral naar uit!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *